10 نکته برای بالا بردن کال تو اکشن یا CTA

تاریخ انتشار خبر : 1399 تیر 11

10 نکته برای بالا بردن کال تو اکشن یا CTA

فرقی نمی کند شما به دنبال بازدید کننده برای سایتتان هستید و یا می خواهید که کتاب الکترونیکی شما را دانلود کنند؛ شاید بخواهید در اشتراک ماهیانه شما عضو شوند و آدرس ایمیلشان را وارد لیست کنند و یا از محصولات موجود در وب سایتتان خرید کنند، وجود دکمه های دعوت به اقدام (CTA) نقشی حیاتی در انجام تمام این درخواست ها از سوی کاربران دارد.

دعوت به اقدام می تواند به سادگی یک متن باشد و یا یک طرح بصری و یا ترکیبی از هر دو. CTA یک ارتباط مهم بین محتوای رایگان شما و پیشنهادی با ارزش بالاتر است.

از نکات زیر برای استفاده بهتر از گزینه های دعوت کال تو اکشن (Call To Action) به اقدام استفاده کنید:

 

1. از حالت های مختلف دعوت به اقدام استفاده کنید

لازم نیست خودتان را محدود به استفاده از یک کال تو اکشن در هر پست یا مقاله کنید. برای مثال شما می توانید در وسط مقاله تان دکمه دعوت به اقدام شیر کردن مقاله را قرار دهید و در انتهای پست دکمه عضویت در خبرنامه را قرار دهید.

می توانید از حالت های زیر برای ترکیب کال تو اکشن ها استفاده کنید:

کال تو اکشن های درون خطی: به سادگی و تنها با لینک دادن به مقاله ای دیگر از وبساتتان خوانندگان را به مقاله ای دیگر هدایت کنید.

کال تو اکشن نوار کناری: برای محتواهای همیشه سبز وب سایتتان می توانید از این نوع کال تو اکشن استفاده کنید.

کال تو اکشن های کشویی: از این نوع کال تو اکشن ها می توانید برای جلب توجه خوانندگان به سمت مطالب مفید دیگر استفاده کنید.

 


شرکت طراحی سایت ایده پویا؛ با تجربه بیش از 13سال در حوزه های طراحی وبسایت، سئو و بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ و ... آماده ارائه مشاوره رایگان برای رشد کسب و کار شما می باشد.

تلفن: 02122273875    -     02122920180


 

2. در قسمت های مختلف مقاله از کال تو اکشن CTA استفاده کنید

برای پست های وبلاگ کال تو اکشن بهتر است در انتهای مقاله به کار برده شود. این کال تو اکشن می تواند درخواست ثبت نظر و یا به اشتراک گذاری محتوای شما باشد. شما می توانید در یک سوم مقاله خود نیز از دکمه های دعوت به اقدام استفاده کنید اما برای تبلیغات و یا ترغیب به خرید محصول بهتر است از کال تو اکشن های نوار کناری استفاده کنید.

call to action

3. ارزش گذاری دکمه های دعوت به اقدام

برای اینکه خوانندگان وبسایتتان بر روی دکمه های دعوت به اقدام شما کلیک کنند حتما ارزش پیشنهادتان را برایشان توضیح دهید. اینکه با کلیک بر روی دکمه های کال تو اکشن خوانندگان و کاربران وب سایتتان چه سودی می برند.

 

4. شخصی سازی کال تو اکشن CTA

استفاده از ضمیر "من" در دکمه های کال تو اکشن می تواند تاثیر بسزایی در مشارکت خوانندگان وب سایت شما بر کلیک بر روی دکمه های کال تو اکشن داشته باشد. یک مطالعه محتوایی نشان داد که تغییر متن دکمه CTA از "دریافت الگوی رایگان خود" به "دریافت الگوی رایگان من" منجر به افزایش 90 درصدی در تبدیل ها شد.

 

5. حذف تهدید های مخاطب در دکمه های دعوت به اقدام

 

CTA چیست

 

بیشتر مصرف کنندگان قبل از اقدام به عمل نیاز به اطمینان دارند. برای همین استفاده از گزینه "رایگان" در دکمه های کال تو اکشن یک راه موثر است چرا که به خوانندگان و کاربران یادآوری می کند که هیچ خطری آن ها را تهدید نمی کند.

نتفلیکس برای این مورد مثال خوبی است بالای دکمه "عضویت رایگان یک ماهه" گزینه " در هر کجا تماشا کن و هر زمان لغو کن" را استفاده کرد . این عبارات به خوانندگان یادآوری می کن که هیچ خطر مالی آن ها را تهدید نمی کند.

 

6. از کال تو اکشن های هیجان انگیز استفاده کنید

متن روی دکمه های CTA می تواند یک پیشنهاد را ایجاد یا خراب کند. از واژگان اکشن برای ایجاد احساس حرکت استفاده کنید؛ مانند "دریافت کنید"، "رزرو کنید"، "صاحب شوید" یا "سعی کنید" و به جای اینکه به کلمات عمومی مانند "دانلود کنید" و "عضویت" پایبند باشید، جایگزین های هیجان انگیز تری را انتخاب کنید. منحصر به فرد بودن می تواند باعث تبدیل خوانندگان و مخاطبان شما به مشتریان وفادار شود.

 

7. از محدودیت زمان در نوشتن کال تو اکشن ها استفاده کنید

با ایجاد احساس فوریت به کال تو اکشن های خود قدرت بیشتری دهید. کلمه های "همین الآن"  "همین امروز" کاربران بیشتری را ترغیب به عمل خواهد کرد.

 

8. طراحی دکمه های دعوت به اقدام CTA

 

طراحی دکمه های دعوت به اقدام

 

روش های مختلفی برای جلب توجه به دکمه های کال تو اکشن CTA وجود دارد:

  • با سایه در طراحی کال تو اکشن عمق ایجاد کنید.
  • یک رنگ روشن تر و متضاد پس زمینه انتخاب کنید.
  • برای جلب توجه کردن طرحی بزرگ و با فونتی بزگ طراحی کنید.
  • فضای خالی در اطراف کال تو اکشن بگذارید.

برای پیدا کردن بهترین حالت اثر گذاری دکمه های کال تو اکشن، آزمون و خطا کنید تا بهترین حالت اثر گذاری آن بر کاربرانتان را بیابید.

 

9. از اعداد در کال تو اکشن ها استفاده کنید

افراد به کال تو اکشن های شامل اعداد توجه بیشتری نشان می دهند. اعداد ابهام را در ذهن خوانندگان از بین می برد و کاربران می دانند با پیشنهاد شما چه چیزی را دریافت می کنند: چه میزان تخفیف، چه مدت و ....

برای مثال کال تو اکشن " همین الان خرید کنید و 20% تخفیف بگیرید" میزان صرفه جویی را دقیقا برای مصرف کننده مشخص کرده است همچنین کلمه "همین الآن" حالت فوریت را نیز ایجاد می کن و درصد مشارکت را بالا می برد.

 

10. اندازه گیری موفقیت کال تو اکشن ها

سعی کنید در طراحی دکمه های کال تو اکشن خلاقیت به خرج دهید و از TONE OF VOICE کسب و کار خودتان الهام بگیرید. چرا که کال تو اکشن های کسب و کار های دیگر هرچقدر هم موفق باشند ممکن است در کسب و کار شما نتیجه عکس داشته باشد. بعد از استفاده از کال تو اکشن های مختلف نحوه اثر گذاری آن ها را تحلیل کنید تا زمانیکه بهترین حالت کال تو اکشن را بیابید.

با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد می توانید یک قدم به داشتن نرخ تبدیل یا همان کال تو اکشن (CTA) بهتر نزدیک تر شوید و یک مارک قوی تر نیز بسازید. برای موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ و پیشرفت کسب و کارتان باید از تکنیک های جدید استفاده کرد.

 

 

شرکت طراحی وب سایت

 

  • 18
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر