45 استراتژی لینک سازی برای سئو در سال 2024

تاریخ انتشار خبر : 1403 خرداد 07

45 استراتژی لینک سازی برای سئو در سال 2024

ساخت لینک حداقل کاری است که برای بهبود رتبه وب‌سایت خود در موتورهای جستجو مانند گوگل باید انجام دهید. لینک‌سازی به فرایند جذب لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت خود گفته می‌شود. این لینک‌ها به عنوان اعتبار و اعتماد وب‌سایت تلقی می‌شوند و می‌توانند تأثیر بزرگی بر رتبه و ترافیک وب‌سایت شما داشته باشند. درباره افزایش رتبه سایت در گوگل بیشتر بخوانید؛ کلیک کنید.

در این مطلب قصد داریم به 77 استراتژی لینک‌سازی بپردازیم که به احتمال زیاد به شما کمک می‌کند تا رتبه طبیعی خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بالا ببرید و بازدید سایت خود را افزایش دهید.

1-    کیفیت مهم‌تر از کمیت است

اغلب افراد تازه‌کار وسوسه می‌شوند بیشترین تعداد لینک را بسازند، بدون اینکه به محتوا و کیفیت آن توجه داشته باشند. پیش از آنکه ساخت لینک را آغاز کنید، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • برای انجام چه چیزی تلاش می‌کنید؟
  • کدام لینک‌ها مناسب شماست؟
  • چه لینک‌هایی می‌توانند آسیب‌زننده باشند؟
  • مطابق با تحقیقات فنی کلمات کلیدی، ترجیح می‌دهید کدام عبارات را رتبه‌بندی کنید؟
  • آیا یک استراتژی انکرتکست برای پیشرفت در کار خود ایجاد کرده‌اید؟

توجه داشته باشید، ایجاد تعداد لینک‌های با‌کیفیت از وب‌سایت‌های معتبر و ارزشمند، بسیار بهتر از شمار زیادی لینک غیرمفید است که ممکن است در درازمدت به شما آسیب برساند.

2-    اختیار>  ارتباط

URL‌های طولانی، توجه افراد را به خود جلب نخواهد کرد و اصلا مفید یا طبیعی به نظر نمی‌رسد؛ اما در مورد لینکی که به عنوان استناد به صفحه منبع یا یک مقاله صورت گرفته است، داستان فرق می‌کند. هنگام ایجاد لینک، باید اولویت شما ارزش محتوایی موضوع باشد. لینک‌های با‌کیفیت و برگرفته از وب‌سایت‌های معتبر و ارزشمند، به شما کمک می‌کنند تا به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد شناخته شوید. توصیه می‌شود در این زمینه، تمرکز خود را روی موارد زیر بگذارید:

  • دریافت لینک از سایت‌های باکیفیت
  • پیوندهای تعبیه‌شده در محتوای باکیفیت
  • پیوندهایی با استفاده از انکرتکست مناسب
  • پیوندهایی که به یک صفحه مرتبط با موضوع محتوا و دامنه ارجاع‌دهنده اشاره می‌کنند.

3-    هر چه DA دامنه بالاتر باشد، لینکهای آن اعتبار بیشتری خواهند داشت

Domain Authority (DA)  یک معیار است که توسط Moz برای اندازه‌گیری اعتبار و ارزش یک وب‌سایت تعریف می‌شود. DA به شما نشان می‌دهد که یک دامنه چقدر قدرت و اعتبار دارد و در نتیجه، لینک‌های آن دامنه برای رتبه‌بندی و جایگاه وب‌سایت شما در نتایج جستجو تأثیرگذار هستند یا خیر؟ با این حال، باید توجه داشت که DA به تنهایی کافی نیست و باید به عوامل دیگری مانند محتوا، ارتباطات و سابقه وب‌سایت نیز توجه کرد.

بیشتر بخوانید: لینک سازی داخلی

4-   آدرس‌های جدید و IP دامنه‌ها را نسبت دامنه‌های از قبل لینک داده‌شده، در اولویت قرار دهید.

پیوندها اعتبار را از یک سایت به سایت دیگر انتقال می‌دهند. با این وجود، بازدهی کاهشی برای لینک‌ها در همان دامنه وجود دارد. بدین معنا که اولین لینکی که در یک وب‌سایت ایجاد می‌کنید، اعتبار قابل ‌توجهی به سایت شما می‌دهد؛ اما تاثیر پیوند دوم بسیار کمتر است. البته این پیوندهای جدید نیز، همچنان به دیده شدن برند شما کمک می‌کنند و می‌توانند ترافیک ارجاع به سایت شما را افزایش دهند.

5-   پیوند به یک صفحه داخلی با کیفیت بالا در سایت

از لحاظ فنی می‌توان هر صفحه از سایت را لینک داد؛ اما استراتژی صحیح این است که این کار را در مورد برترین پست‌های نوشته‌شده یا صفحاتی از سایت خود که دارای محتوای ارزشمند هستند، انجام دهید. این کار ارزش پیوند شما را افزایش می‌دهد و احتمال بیشتری وجود دارد که توسط ناشران پذیرفته شوید یا خوانندگان روی لینک شما کلیک کنند. همچنین، وقتی بازدیدکنندگان محتوای باکیفیت شما را می‌بینند، تصور مطلوب‌تری از برند شما در آن‌ها ایجاد می‌شود و احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری بیشتر خواهد شد.

6-   فقط انکرتکست کافی نیست؛ تجربه کاربری را نیز افزایش دهید

بک لینک‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که علاوه بر افزایش اعتبار و ارزش سئو، تجربه کاربران را نیز بهبود بخشند. از بک لینک‌هایی استفاده کنید که خواننده به دنبال آن است و او را به صفحات مرتبط و مورد نظرش هدایت می‌کند. حتی می‌توانید از یک عنصر طنز برای این قسمت استفاده کنید. اگر خواننده از دیدن این لینک خوشحال شود، پس پیوند خوبی برای کمپین شما است.

7-  مطمئن شوید که محتوای سایت شما مرتبط است و در سایت‌های مرتبط قرار می‌گیرد

اطمینان از اینکه بک لینک‌های شما در سایت‌های مرتبط قرار می‌گیرند و به محتوای شما ربط دارند، یکی از عوامل مهم در استراتژی بک لینک است. این امر موجب می‌شود تا کاربرانی که از طریق این لینک‌ها به وب‌سایت شما وارد می‌شوند، اطلاعات و محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.

اگر موضوع شما کاملا بی‌ربط باشد یا در سایت‌های دور از پایه قرار داده شود، تاثیر منفی بر رتبه‌بندی شما خواهد داشت و حتی ممکن است توسط موتورهای جستجو شناسایی و تحت جریمه قرار بگیرید.

8-  پیوند خود را در ابتدای مقاله قرار دهید

اگر بک لینک شما در ابتدای مقاله قرار دارد، احتمال دیده شدن آن توسط کاربران بیشتر خواهد بود؛ زیرا اغلب کاربران به صورت خودکار به بالای صفحه مراجعه می‌کنند. تاثیرگذاری آن بر رتبه‌بندی سایت شما و ترافیک وب‌سایت شما نیز سریع‌تر قابل مشاهده است. هر چقدر پیوند در انتهای مقاله یا نوار کناری قرار داده شود، احتمال دیده‌شدن شما کمتر می‌شود.

9-   هرگز بیش از یک لینک، به سایت خود در مقاله قرار ندهید

به عنوان یک استراتژی، توصیه می‌شود چندین پیوند مرتبط با زمینه به دامنه خود در یک متن اضافه نکنید. اگر چندین بار به خودتان لینک دهید، به ترتیب پیوندهای بعدی اعتبار کمتری به سایت شما منتقل می‌کنند و ممکن است به جای افزایش رتبه سایت شما، به کاهش آن منجر شود. بهتر این است که روی ایجاد یک پیوند قوی و مرتبط با دامنه خود متمرکز شوید و با خیال راحت، پیوندهایی را به دامنه‌های دیگر اضافه کنید.

10- انکرتکست توصیفی را درج کنید

انکرتکست در واقع بخشی از یک لینک است که کاربر با کلیک کردن بر روی آن، به یک صفحه دیگر انتقال می‌یابد. در روزهای ابتدایی سئو، استفاده از انکرتکست که دقیقا با کلمات کلیدی و عبارات هدف شما مطابقت داشت، بهترین استراتژی تلقی می‌شد. با این حال، انجام این کار اکنون نتیجه معکوس دارد. دلیل آن هم این است که کلمات کلیدی به لطف به‌روزرسانی‌های جستجویی معنایی گوگل، کمتر مرتبط هستند. همچنین، استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در انکرتکست می‌تواند به کمپین شما آسیب بزند.

توصیه می‌شود، انکرتکست را همواره در مهم‌ترین صفحات خود تحت‌نظر داشته باشید تا متوجه شوید که آیا پیوندهای ورودی شما طبیعی هستند یا خیر. در غیر این صورت، ممکن است برای هموارسازی آن‌ها نیاز باشد در پیوند بیلدینگ شرکت کنید.

11- از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید

استفاده از کلمات کلیدی منطقی و مرتبط با محتوای صفحه مقصد برای قرار دادن بک لینک مفید است؛ اما از پر کردن بک لینک‌ها با کلمات کلیدی بدون رعایت منطق و طبیعت جمله خودداری کنید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر شما با یک ایده محکم از انکرتکست تطبیق دقیقی که می‌خواهید آغاز کنید، در نهایت با عبارت‌های غیرطبیعی مواجه خواهید شد.

شما به راحتی می‌توانید یک عبارت در مجاورت کلمات کلیدی مورد نظر خود یا به صورت متنی در مورد موضوع ایجاد نمایید. با این حال، اولویت اصلی شما باید استفاده از متن در لنگرهای پیوند خود باشد تا منطقی‌تر به نظر برسد.

12-            پیوندهایی به سایر منابع با کیفیت بالا اضافه کنید

اگر می‌خواهید پیوند شما ثابت بماند و خوانندگان استقبال خوبی از آن به عمل آورند، به نفع شماست که پیوندهایی به سایر دامنه‌های باکیفیت بالا در متن مقاله خود قرار دهید. این پیوندها به عنوان بک لینک‌ها شناخته می‌شوند و می‌توانند تاثیر مثبت بسیار زیادی بر رتبه سایت شما داشته باشند.

در واقع، این کار باعث می‌شود برند شما معتبرتر به نظر برسد و احتمال پیوند مستقیم افراد دیگر با سایت شما افزایش پیدا کند. به عبارت دیگر، این روش ترفندی مفید برای جلب توجه بیشتر محققان و نویسندگان در وب است.

13-           امکان لینک‌سازی nofollow را نادیده نگیرید

بک لینک‌ها به دو دسته اصلی nofollow و dofollow تقسیم‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها بر اساس تگ‌های HTML است که به موتورهای جستجو می‌گویند که آیا بک لینک باید دنبال شود (dofollow) یا خیر (nofollow).

بک لینک‌های dofollow به موتورهای جستجو اجازه می‌دهند که از صفحه مبدا به صفحه مقصد بروند و آن را شناسایی کنند. این نوع بک لینک‌ها به عنوان یک پیام اعتبارسنجی به موتورهای جستجو ارسال می‌شوند و ممکن است تاثیر بسیار مثبتی بر رتبه سایت شما داشته باشند.

  در مقابل، بک لینک‌های nofollow به موتورهای جستجو می‌گویند که از این لینک پیروی نشود و آن را شناسایی نکنند. این نوع بک لینک‌ها به عنوان یک پیغام عدم اعتبارسنجی به موتورهای جستجو ارسال می‌شوند و تاثیر کمتری بر رتبه سایت شما دارند. تگ nofollow به صورت خودکار بر روی بک لینک‌ها قرار داده می‌شود و برای جلوگیری از spamming و استفاده نادرست از بک لینک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

14-           روی کمیت لینک بیلدینگ متمرکز نشوید

بحث در مورد اینکه لینک‌های بیشتر از ناشران باعث افزایش اعتبار و رتبه شما می‌شود، کمی دشوار است. با این حال، نباید اولویت خود را روی تعداد بیشتر لینک بگذارید. به خصوص در روزهای اولیه کمپین لینک‌بیلدینگ. توصیه می‌شود به جای آن روی ایجاد پیوندهای خوب تمرکز کنید.

15-           آمارهای اصلی و قابل مرجع را در محتوای اصلی بگنجانید

اگر می‌خواهید افراد بیشتری به پست وبلاگ‌های شما لینک بدهند، باید دلیلی برای آن‌ها بیاورید. به پیوندهایی که می‌خواهید در محتوای باکیفیت خودتان بسازید، فکر کنید. احتمالا به منابعی پیوند خواهید زد که آمارهای عددی، تحقیقات اصلی یا استدلال‌های منحصر به‌فردی را در اختیار شما قرار می‌دهند که در سراسر وب یافت نمی‌شوند.

اگر به این نکات مرجع توجه داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که توسط سایر نویسندگان استناد شود. با اینکه انجام تحقیقات اولیه ممکن است کمی زمان‌بر باشد؛ اما بدون شک دسترسی به داده‌هایی که هیچ کس ندارد را تضمین می‌کند. با این داده‌های ارزشمند، مطمئنا پیوندهایی را به دست خواهید آورد.

16-            از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

حقیقتی که وجود دارد این است که، اگر محتوای شما در همان مراحل ابتدایی کشف نشود، هرگز چیزی که نوشته‌اید، دیده نخواهد شد. برای غلبه بر این مشکل، به شبکه‌های اجتماعی تکیه کنید. اشتراک‌گذاری محتوا در این روش رایگان است و اگر پایگاه مشترک مناسبی داشته باشید، می‌توانید آن را در اختیار صدها یا حتی هزاران نفر قرار دهید.

برای پخش محتوا می‌توانید از سرویسی مانند Quuu Promote در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. در عین حال، با فالوورهای خود تعامل داشته باشید و سعی کنید فالوورهای خود را روز به روز افزایش دهید تا اشتراک‌های آینده شما قدرتمندتر شود.

17-           در انجمن‌های تخصصی پست‌های منظم ایجاد کنید و در مورد پست‌های دیگران نظر دهید

اگر به عنوان یک منبع معتبر شناخته شوید، لینک‌های بیشتری کسب خواهید کرد. وقتی افراد در صنعت شما را بشناسند، به شما احترام بیشتری خواهند گذاشت و مایلند در زمینه‌های کاری خود به شما لینک دهند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای انجام این کار، یافتن انجمن‌های تخصصی و آنلاین است که در آن متخصصانی مانند شما، برای بحث درباره موضوعات صنعت گرد هم می‌آیند.

پست‌های منظم ایجاد کنید و به سوالات افراد پاسخ دهید. همچنین در بحث‌های فعال شرکت داشته باشید. با انجام این کارها، به مرور زمان شهرت بیشتری کسب خواهید کرد و مردم محتوای شما را جدی‌تر می‌گیرند.

18-           کار خود را در اختیار اینفلوئنسرهایی قرار دهید که به انجام آن علاقه دارند

این تاکتیک لینک‌سازی، چیزی شبیه ترکیبی بین درخواست لینک و کسب درآمد طبیعی است. ایده این است که یک اینفلوئنسر در حوزه کاری خود پیدا کنید. این فرد می‌تواند شخصی با دنبال‌کنندگان اجتماعی زیاد باشد یا فردی که به تولید محتوای عالی شهرت دارد. بخشی از محتوای خود را به اینفلوئنسر مدنظرتان ارائه دهید. شخصی که مطمئن هستید در نهایت از او قدردانی خواهید کرد.

هدف، پیوندهای رسانه‌های اجتماعی نیست. بلکه برای اطلاع‌رسانی از این موضوع، وبلاگ‌ها نیز به محتوای عالی شما لینک می‌دهند. به عنوان مثال، فرض کنید یک مقام پیشرو در صنعت شما، یک پست رسانه اجتماعی درباره کاهش ظاهری فروش در صنعت منتشر کرده است. شما می‌توانید از این فرصت برای ارسال مطالعه مواردی که در مورد رشد بلندمدت صنعت انجام داده‌اید، استفاده کنید. اگر این مطالعه از نظر آن‌ها ارزشمند شناخته شود، احتمالا در محتوای آینده به آن لینک می‌دهند یا اینکه آن را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند.

19-            در پست‌ها همکاری کنید

شما می‌توانید فرد متخصص دیگری مرتبط با زمینه کاری خود پیدا کنید و روی یک محتوای مشترک زمان بگذارید. می‌توانید یک پست وبلاگی با یکدیگر بنویسید یا همدیگر را در بخش تحقیقاتی که یک نویسنده در یک روایت کامل به هم پیوند می‌دهد، یاری نمایید.

اگر محتوای وب‌سایت خود را میزبانی می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که شریک شما پیوندهایی به آن ایجاد خواهد کرد و هر دو به نفع یکدیگر کار می‌کنید.

سئو سایت

20-            پست مهمان و دعوت از نویسندگان پست مهمان

به طور مشابه، دعوت از نویسندگان پست مهمان بیشتر به سایت شما، برایتان مفید خواهد بود و درخواست کمک از نویسندگان پست مهمان، به عنوان تبادل بک‌لینک سودمند برای طرفین تلقی می‌شود. آگاه باشید، وبلاگ‌نویسی مهمان محدودیت‌های خود را دارد و از زمان‌های قدیم توسط گوگل نفی شده است.

اگر در زمینه یافتن نویسندگان پست مهمان که مایل به مشارکت هستند، با مشکل مواجه هستید، پیشنهاد ما این است که یک تجارت و پست مهمان را در سایت آن‌ها در نظر بگیرید. نویسندگان وبلاگ‌نویسی مهمان جدید شما، احتمالا در آینده به کار خود با بک‌لینک ارجاع می‌دهند یا برای محبوبیت آن تلاش می‌کنند. بر این اساس، شما نیز لینک‌های بیشتری کسب خواهید کرد. علاوه بر این، وبلاگ‌نویسی مهمان به شما کمک می‌کند تا صداهای متنوع‌تر و معتبرتری در پست‌های مختلف وبلاگ خود داشته باشید.

21-            برند شخصی خود را برجسته کنید

مدتی به بررسی جزئیات برندهای شخصی نویسندگان خود بپردازید. اگر در ساخت لینک تازه‌کار هستید، از یک نویسنده کمک بگیرید. فقط مطمئن شوید که این شخص، دارای یک قلمرو تخصصی واضح است. سپس جزئیات مربوط به حرفه خود را در نمایه نویسنده درج کنید.

این نویسنده باید به طور منظم به عنوان مهمان پست بگذارد، با جامعه رسانه‌های اجتماعی خود درگیر باشد و با دیگر متخصصان ارتباط برقرار کند. با گذشت زمان، این نویسنده شهرت بیشتری به دست می‌آورد و محتوایی که به اشتراک می‌گذارد، ارزش بیشتری خواهد داشت. به عبارت دیگر، احتمال ایجاد لینک‌های بیشتر، افزایش پیدا می‌کند.

22-           زمان بیشتری را به شبکه‌سازی با افراد دیگر اختصاص دهید

این کار مزایای بی‌شماری دارد. مثلا اینکه تعداد فالوورهای رسانه‌های اجتماعی شما را افزایش می‌دهد. تعداد خوانندگان شما را زیاد می‌کند. همچنین به شما امکان دسترسی به نویسندگان وبلاگ‌نویسی مهمان بیشتری را خواهد داد. هر چه شبکه اجتماعی شما گسترده‌تر باشد، احتمال بیشتری برای کسب لینک خواهید داشت.

23-          استراتژی‌های بین لینک‌سازی و کسب درآمد را با یکدیگر ترکیب کنید

برای اینکه استراتژی لینک بیلدینگ عمل کند، به مهارت و تلاش قابل توجهی در مدت زمان طولانی نیاز دارد. بهترین رویکرد برای اکثر کسب و کارها ، استفاده از ترکیب استراتژی‌های لینک‌سازی و کسب درآمد است.

24-          علاوه بر کلمات کلیدی، موضوعات را نیز در نظر بگیرید

اغلب تازه‌واردان در سئو، بیشترین تلاش استراتژیک خود را صرف انتخاب و اولویت‌بندی کلمات کلیدی می‌کنند. با اینکه این موضوع از بسیاری جهات سودمند است؛ اما می‌تواند تلاش‌های شما را هدر دهد. مشکل بزرگ اینجاست که گوگل از قابلیت‌های جستجوی معنایی استفاده می‌کند و دائما در تلاش است تا موضوع سرچ‌شده توسط کاربر را بفهمد و محتوایی را به او تحویل دهد که به موضوع کاملا ارتباط دارد. بر این اساس، با اینکه تحقیق در مورد کلمات کلیدی هنوز هم مفید است، اما باید در سطوح بالاتر نیز به موضوع نگاه کنید و خانواده کلمات کلیدی را نیز در نظر بگیرید.

25-          صفحات شگفت‌انگیز در سایت ایجاد کنید

اینکه بخواهید به طور طبیعی لینک به‌دست آورید یا خودتان آن‌ها را بسازید، در هر صورت برای موفق شدن به صفحات شگفت‌انگیز در سایت نیاز دارید. یک محتوای باکیفیت و پست‌های وبلاگ باعث می‌شوند تا افراد اشتیاق بیشتری برای پیوند دادن به شما داشته باشند و این پیوندها کمتر توسط ناشران حذف یا تغییر داده شوند.

به یاد داشته باشید که تمام استراتژی‌های لینک‌سازی شما باعث ایجاد ترافیک در سایتتان می‌شود. پست‌های وبلاگ قوی و سایر صفحات وب‌سایت، تنها راه برای اهداف لینک‌سازی شما هستند.

26-           بهترین صفحات سایت خود را اولویت‌بندی کنید

وقتی لینک می‌سازید، علاوه بر اینکه اعتبار دامنه را برای کل سایت خود ایجاد می‌کنید، برای صفحات جداگانه نیز اعتبار صفحه به‌وجود می‌آورید. اگر می‌خواهید از استراتژی ساخت لینک خود نهایت استفاده را ببرید، باید لینک‌سازی در بهترین صفحات سایت خود را در اولویت قرار دهید. در صورتی که یک راهنمای جامع یا یک تحقیق شگفت‌انگیز برای نشان دادن دارید، چندین پیوند به آن ایجاد کنید. این قطعه رتبه بالایی دارد و ترافیک زیادی دریافت می‌کند و در نهایت به سود برند شما خواهد بود. توجه داشته باشید که شما باید پیوندهای خود را نیز با یکدیگر ترکیب کنید.

27-          استراتژی‌های لینک‌سازی رقبا را زیر در بگیرید و از آن‌ها تقلید کنید

شما تنها شرکتی نیستید که برای سئو سایت خود بک لینک می‌سازد. به احتمال زیاد، تمام رقبای شما نیز همین کار را انجام می‌دهند. با مشاهده و تقلید از استراتژی‌های آن‌ها می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. ساده‌ترین راه برای شروع، استفاده از ابزاری مانند mozs Link Explorer است. با استفاده از این ابزار می‌توانید دامنه یک رقیب را وارد کرده و به سرعت لیستی از تمام پیوندهایی که به آن دامنه در وب اشاره می‌کند را ایجاد نمایید. تمام آن پیوندها را بررسی کنید و ببینید کجا ساخته شده‌اند و به کجا اشاره می‌کنند. در این زمینه می‌توانید با ناشران جدید برای تسلط رقابتی خود و همچنین کشف نقاط ضعف در استراتژی ساخت لینک، کار کنید.

28-          از طرح‌های پیوند دوری کنید

یافتن راهی برای ایجاد سریع پیوندها کمی وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد. اغلب تازه‌واردان نیز ممکن است با این نگرش به دنبال طرح‌های پیوند باشند. طرح پیوند، به هر تلاشی برای ایجاد پیوندهای با کیفیت پایین برای افزایش رتبه شماست.

طرح‌های پیوند، استراتژی‌های کوتاه‌مدت لینک‌سازی هستند و مواردی مثل پیوندهای ارسال هرزنامه، شرکت در حلقه‌های پیوند و تبادل لینک‌های شدید با یک یا دو شرکت‌کننده دیگر را شامل می‌شوند. این استراتژی‌های کوتاه‌مدت، تحت جریمه‌های گوگل قرار می‌گیرند؛ بنابراین به هر قیمتی که شده از آن‌ها دوری کنید و مراقب شرکت‌های سازنده لینکی که وعده نتایج فوری را می‌دهند، باشید.

29-           با یک آژانس لینک‌بیلدینگ حرفه‌ای کار کنید

به گفته کارشناسان، یک شرکت حرفه‌ای لینک‌سازی می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های خود را سریع‌تر و قابل اعتمادتر به پیش برید. آژانس‌های لینک‌سازی خبره، تفاوت‌های ظریف استراتژی را درک می‌کنند و اولویتشان محتوا، کیفیت پیوند و روابط بلندمدت با ناشران است.  این افراد به منابع گسترده و متخصصان بیشتری نسبت به شما دسترسی دارند. البته در مقابل کاری که انجام می‌دهند، هزینه بالایی دریافت می‌کنند. توصیه می‌شود در این زمینه دقت لازم را داشته باشید و مطمئن شوید با یک شرکت سئو که شهرت بالایی دارد کار می‌کنید.

30-           از مقیاس‌های کوچک شروع کنید و کم‌کم خود را رشد دهید

اگر به رشد و پیشرفت علاقه دارید و می‌خواهید پول و زمان زیادی را در استراتژی ساخت لینک سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است ابتدا قدم‌های کوچک بردارید و کم‌کم خود را رشد دهید. تعداد اندک لینک‌ها در مراحل اولیه کار به شما کمک می‌کند تا بهترین رویکردها را برای برند خود کشف کنید. بدون اینکه هزینه زیادی برای انجام این کار خرج کرده باشید. زمانی که احساس کردید بانک خوبی از محتوای سایت، دانش ناشران برتر در صنعت خود و ... دارید، زمان آن رسیده است که به تدریج دامنه تلاش خود را گسترش دهید.

31-           اعتبار دامنه خود را اندازه‌گیری کنید

با اینکه کسب رتبه بالا از سوی موتورهای جستجو هنگام توسعه استراتژی ساخت لینک، معیار خوبی برای اندازه‌گیری و بهبود است؛ اما بازتاب مستقیم پیشرفت شما نیست. به طور منظم اعتبار دامنه سایت خود را اندازه‌گیری کنید. هر چه اعتبار دامنه شما بالاتر رود، احتمال اینکه همه صفحات شما در جستجوها رتبه بالاتری داشته باشند، بیشتر می‌شود.

اعتبار دامنه همچنین نشان می‌دهد که آیا تاکتیک‌های لینک‌سازی شما کارآمد عمل کرده‌اند یا خیر؟ تا زمانی که متعهد به ایجاد پیوندهای قدرتمندتر و با تعداد بیشتر باشید، شاهد پیشرفت خود خواهید بود. فقط توجه داشته باشید که با افزایش اعتبار دامنه شما، پیشرفت آن نیز دشوارتر می‌شود. به عنوان مثال، رفتن از DA10 به DA20 بسیار آسان است؛ در حالی که رسیدن از DA80 به DA90 بسیار سخت و چالش‌برانگیز است. چندین ابزار لینک‌سازی وجود دارند که به شما در اندازه‌گیری اعتبار دامنه کمک می‌کنند. یکی از این ابزارها، mozs Link Explorer است که در مورد 27 به آن اشاره کردیم.

32-          اعتبار صفحه خود را اندازه بگیرید

Page authority که به اختصار به آن PA نیز گفته می‌شود، معیاری برای سنجش اعتبار صفحات سایت است و شما برای اینکه بتوانید صفحات را از دید گوگل ارزیابی کنید، به این امتیاز نیاز دارید. مثلا ممکن است بخواهید محتوای نمونه را در اولویت قرار دهید یا یک صفحه پولی وجود دارد که می‌خواهید ترافیک بیشتری کسب کند. اگر اعتبار صفحه شما راکد شود، بدین معنی است که جایی مشکل دارد.

33-         ارزیابی ترافیک ارگانیک، ترافیک ارجاع و عوامل دیگر

با اینکه اقتدار دامنه و اقتدار صفحه دو نمونه از مهم‌ترین شاخص‌هایی هستند که نشان می‌دهند استراتژی شما کار می‌کند؛ اما معیارهای دیگری نیز وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می‌توانید ترافیک ارجاع ایجادشده توسط هر یک از پیوندهای خود را اندازه‌گیری کنید. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام یک از ناشران شما برای ترافیک مستقیم ارزشمندتر هستند. گاهی اوقات ممکن است یک ناشر DA نسبتا پایینی داشته باشد اما پیوندهایی که ایجاد می‌کند، تعداد زیادی ترافیک را به سایت شما انتقال دهد.

علاوه بر موارد گفته‌شده، به رتبه‌بندی کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک و حتی ترافیک مستقیم به سایت خود نیز توجه داشته باشید. هر چقدر معیارهای بیشتری را اندازه‌گیری کنید، به تصویر جامع‌تری دست پیدا خواهید کرد.

34-         ارزش پیوند را تخمین بزنید و استراتژی خود را در صورت نیاز به‌روز کنید

هر زمان که پیوندی را با یک ناشر جدید ایجاد می‌کنید، ارزش کل آن پیوند را تخمین بزنید. همچنین اثرات آن را بر روی اعتبار دامنه و سطح صفحه خود مورد بررسی قرار دهید. بازدید از صفحه پست اصلی وبلاگ را تعیین کنید و ترافیک ارجاع داده‌شده را اندازه بگیرید.

این معیارها را مقایسه کرده و با یکدیگر ترکیب کنید تا ارزش پیوند بهتر مشخص شود و به نتیجه‌گیری بهتری برسید. اکنون باید استراتژی ساخت لینک خود را برای آینده تنظیم نمایید. پیوندهای بیشتری بر روی بهترین ناشران ایجاد کنید و تعداد این ناشران را افزایش دهید. بهتر است وقت خود را برای پیوندها یا ناشرانی که ارزش زیادی برای شما ندارند تلف نکنید.

استراتژی های لینک‌سازی متمرکز بر محتوا

وقتی صحبت از بهینه‌سازی استراتژی‌های لینک‌سازی می‌شود، انواع مختلف محتوا مزایا و معایب متفاوتی دارند. محتواهای که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، نمونه‌هایی از منابع محتوایی هستند که تمایل دارند بهترین لینک‌ها را جذب کنند.

35-         لیست‌های "بهترین‌ها"

منظور از لیست‌های "بهترین" یا فهرست‌ها، فهرست‌های شماره‌داری هستند که برخی از بهترین یا قابل ‌توجه‌ترین موارد را در یک موضوع خاص جمع‌آوری می‌کنند. این فهرست‌ها بسیار جذاب به نظر می‌رسند؛ زیرا مفید و مختصر به ارائه نکات می‌پردازند. اگر از این الگوی قدیمی برای پست مهمان استفاده کنید، ایجاد پیوند در آن نیز بسیار ساده خواهد بود.

 

بهینه سازی سایت

36-          نظرسنجی و سایر تحقیقات اصلی

تحقیقات اصلی برای جذب پیوندها بسیار قدرتمند عمل می‌کند. با این حال، انجام آن می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. یک روش خوب و ارزان برای این تحقیق، استفاده از نظرسنجی است. کافیست از تعدادی کاربر بخواهید تا به یک نظرسنجی کوتاه پاسخ دهند. پس از آن، داده‌ها را جمع آوری کرده و در سایت منتشر کنید. اکنون شما آماری در دست دارید که هیچ کس به آن دسترسی ندارد. بنابراین می‌توانید به دلخواه لینک‌ها را جذب یا ایجاد کنید. اگر روی برخی داده‌ها تصویر نیز قرار دهید، یک دارایی شگفت‌انگیر در اختیار شماست.

37-          نظرات جنجالی

اکثر برندها به دلیل ترس از آشنا نبودن با مخاطبان هدف خود، تمایلی به نوشتن مطالب ‌بحث‌برانگیز پست وبلاگ ندارند. در این زمینه، اتخاذ یک موضع بحث‌برانگیز می‌تواند برای کمپین لینک بیلدینگ شما عالی عمل کند. البته تا زمانی که آن را محترمانه و با شواهد محکم انجام دهید.

سعی کنید در نظر خود کاملا مصمم باشید و آن را حتما به اشتراک بگذارید. این امر موجب اعتبار شما خواهد شد و به شما کمک می‌کند تا از دیگر مارک‌های بزرگتر آنلاین، برتری بگیرید. تا زمانی که موضوع شما قابل بحث باشد، افراد زیادی به بحث و تبادل نظر در مورد آن موضوع می‌پردازند. همه این نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها، کار شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد و لینک‌سازی را آسان‌تر می‌کند.

38-          گزارش خبر اصلی

اگر به اخبار اصلی در صنعت خود دسترسی دارید، سعی کنید جزء نخستین کسانی باشید که این اخبار را گزارش می‌کنند. در صورتی که مشتریان و سایر خوانندگان به شما به عنوان یک ناشر خط اول اعتماد کنند، پست وبلاگ شما را هرگز رها نکرده و به مقالات خبری شما در لحظه انتشار پیوند می‌زنند.

39-           اخبار جک

اگر به اخبار اصلی دسترسی ندارید، می‌توانید از راه دیگری مانند جک خبری برای استفاده از محتوای خبرساز استفاده کنید. در این مورد ایده کلی این است که برخی از رویدادها را در اخبار بخوانید، سپس یک قطعه از محتوا را با تغییرات اعمال‌شده توسط خودتان روی آن بنویسید. جزئیات را از چندین منبع مختلف ترکیب کنید تا یک مقاله با پوشش جامع ایجاد شود. همچنین می‌توانید نظر منحصر به‌فرد خود را در مورد اخبار درج کنید

.

40-             بررسی اولیه موضوع

اینکه اولین کسی باشید که یک موضوع را بررسی می‌کند، شما را قدرتمند و قابل اعتماد نشان می‌دهد. زیرا اکثر رقبایتان این کار را انجام نمی‌دهند. البته پیدا کردن موضوعی که تا به این لحظه پوشش داده نشده، کمی دشوار به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، ممکن است آخرین ابزار فناوری را در لحظه‌ای که در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می گیرد، مورد بررسی قرار دهید یا اینکه یک روند جدید در صنعت خود را تحلیل کنید.

41-            مطالعات موردی و وایت‌پیپر

مطالعات موردی و کاغذهای سفید، هر دو الگوهای قدیمی محتوایی طولانی هستند که با اطلاعات تحلیلی پر می‌شوند. مطالعات موردی تمایل دارند تمرکز خود را روی رویدادها، افراد یا سازمان‌های واقعی بگذارند؛ در حالی که کاغذهای سفید، بیشتر یک نمای کلی یا بررسی فرضی را ارائه می‌دهند.

42-             محتوای جذاب

هر محتوایی که افراد را به تعامل و همکاری ترغیب می‌کند، ارزشمند محسوب می‌شود. زیرا افراد زیادی این محتوا را لایک می‌کنند یا زیر آن نظرات خود را می‌نویسند. همین موضوع باعث دیده شدن بیشتر آن محتوا خواهد شد.

محتواهای جذاب انواع مختلفی دارند؛ اما یکی از ارزشمندترین آن‌ها مسابقه است. در مسابقه معمولا مواردی مانند ارسال یک عکس یا یک محتوای خاص از خواننده درخواست می‌شود. در صورتی که یک جایزه ویژه هم وجود داشته باشد، از نظر شرکت‌کننده بسیار قانع‌کننده خواهد بود.

43-             واژه‌نامه‌ها و فهرست‌ها

واژه‌نامه‌ها، فهرست‌ها و دیگر اشکال مطالب دایره‌المعارفی، محتواهای فوق‌العاده‌ای به ویژه برای صنایع پیچیده هستند. این قطعات بسیار آموزنده، مفید و مختصر به نظر می‌رسند و مطالبشان همواره کاربردی است. اگر این مطالب را به‌روز نگه دارید، مطمئنا تعداد زیادی استناد به بک‌لینک محلی دریافت خواهید کرد.

44-             محتوای آموزشی و راهنما

یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های محتوایی که تقریبا در دسترس است و سازندگان لینک‌های جدید نیز از آن استفاده می‌کنند، محتوای آموزشی و راهنماست. مطمئنا شما حداقل در یک زمینه تخصص لازم را دارید؛ بنابراین می‌توانید یک پست وبلاگ در مورد آنچه می‌دانید بنویسید و به خوانندگان خود چیزهای جدید بیاموزید. همچنین می‌توانید آموزش سطح بالا را در مورد یک موضوع خاص به آن‌ها ارائه دهید. معمولا دستورالعمل‌ها و راهنماهای گام به گام که شامل تصاویر هستند، خیلی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

45-             محتوای سرگرم‌کننده / خنده‌دار

اگرچه این کار تا حدودی خطرناک به نظر می‌رسد؛ اما شما می‌توانید از طریق محتواهای سرگرم‌کننده نیز لینک جذب کنید. ویدیوهای خنده‌دار یا سرگرم‌کننده، معمولا میزان بالایی از اشتراک‌گذاری را دارند و اغلب در مجموعه‌های آنلاین ذکر می‌شوند. مشکل اینجاست که دقیقا نمی‌توان حدس زد که چه چیزی برای مردم جالب و خنده‌دار است؛ بنابراین اگر در این مورد اشتباه کنید، ممکن است بیشتر از قبل آسیب ببینید.

46-     ​​اینفوگرافیک

اینفوگرافیک، به نمایش داده‌ها با استفاده از چند نمودار و شکل یا در قالب یک تصویر گفته می‌شود. معمولا محتواهای تصویری بیشتر از سایر محتواها به اشتراک گذاشته می‌شوند و می‌توانند به شما در کسب لینک‌های بیشتر کمک کنند.

در پنج سال گذشته، لینک بیلدینگ اینفوگرافیک جزء ابزارهای لینک‌سازی بسیار موثر محسوب می‌شد. البته این ابزار هنوز هم کاربردی است؛ اما نسبت به گذشته کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

47-     نقل‌قول‌های گرافیکی و سایر موارد قابل اشتراک‌گذاری

به طور مشابه، می‌توانید یک "گرافیک نقل قول"  نیز ایجاد کنید که معمولا یک عکس یا تصویر با نقل قولی مختصر از یک رهبر فکری در صنعت شما را نشان می‌دهد. به طور کلی، هر محتوای بصری قابل اشتراک‌گذاری که سرگرمی یا اطلاعاتی را ارائه می‌دهد،  برای ایجاد لینک به خوبی کار خواهد کرد.

48-     فهرست راهنماها یا محتوای تلفیقی

تعداد زیادی محتوا در وب وجود دارد و کاربران دوست دارند دایرکتوری‌ها و سایر اشکال سازماندهی محتوا را نیز ببینند. تهیه فهرستی از منابع مورد علاقه، راهنمایی‌ها در مورد یک موضوع معین یا تکه‌هایی از اطلاعات می‌تواند شما را به منبعی مطمئن برای آن موضوع تبدیل کند.

49-     مصاحبه

مصاحبه‌ها به عنوان یک نوع محتوا برای ایجاد لینک، از مزایای متعددی برخوردارند. برای شروع می‌توانید مصاحبه‌ها را در رسانه‌های مختلف و به صورت ویدیو، صدا یا متن نوشته منتشر کنید. احتمال دارد با افراد خارج از سازمان خود نیز مصاحبه‌ای داشته باشید تا این افراد برای پیوند به محصول نهایی و به اشتراک‌گذاری آن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود، تشویق شوند.

50-    میم‌ها

رفتارها یا داستان‌هایی که از فردی به فرد دیگر و از راه تقلید، کپی‌برداری می‌شود را میم می‌گویند. پس یک الگوی خوب بیابید یا از یک الگوی محبوب، به روشی جالب و سرگرم‌کننده تقلید کنید تا در تمام بسترهای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. این امر کمک می‌کند تا از سراسر وب، لینک کسب کنید. در پخش اولیه محتوای میم دقت بسیار داشته باشید تا مورد تمسخر بقیه قرار نگیرید.

البته، حتی اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد و مردم به شما بخندند، به هر حال ممکن است به همین دلیل هم با شما پیوند ایجاد کنند. در هر حال، این کار ارزش ریسک کردن را دارد.

این مطلب به روز رسانی خواهد شد؛ همراه ما باشید...

  • 38
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر