طراحی سایت با هویت بصری برند

تاریخ انتشار خبر : 1403 آبان 01

طراحی سایت با هویت بصری برند

اغلب، وبسایت شما اولین تعاملی است که مشتریان بالقوه با برند شما دارند. در واقع وبسایت، یک ویترین فروشگاهی دیجیتال است و درست مانند یک فروشگاه فیزیکی باید هویت برند شما را منعکس کند. یک طراحی وب‌سایت منسجم که با برند شما همسو باشد، برای ایجاد یک حضور آنلاین به‌یادماندنی و تأثیرگذار، اهمیت بسیاری دارد. طراحان برند و سایت باید با اهداف یک کسب و کار هماهنگ باشند تا اطمینان حاصل کنند که برند دیجیتالی آن‌ها  و وب‌سایتشان اهداف بلندمدت آن‌ها را نشان می‌دهد.

اهمیت هماهنگی طراحی سایت با هویت بصری برند باعث شده تا ما بخواهیم در ادامه این مقاله به بررسی نکاتی مهم در این باره بپردازیم.

معرفی هویت بصری برند

بهتر است ابتدا بدانیم که منظور از هویت بصری برند چیست؟ هویت بصری برند مجموعه‌ای از عناصر بصری و متنی است که با هم کار می‌کنند تا اهداف یک شرکت را نشان دهند و آن را از رقبای خود متمایز کنند. این شامل نام، لوگو، طرح رنگ، تایپوگرافی، تصاویر و پیام‌های بازاریابی می‌شود. هویت بصری برند در واقع «شخصیت» یا «داستان» یک شرکت و نحوه نمایش آن در رابط کاربری است.

طراحی سایت با هویت بصری برند

اهمیت هماهنگی طراحی سایت با هویت بصری برند

حال سوالی که پیش می‌آید این است که هماهنگی طراحی سایت با هویت بصری برند چه اهمیتی دارد؟ وقتی مشتری شما به برند شما فکر می‌کند، می‌خواهید چه چیزی را متصور شود؟ آیا می‌خواهید آن‌ها برند شما را کاری جسورانه بدانند یا تنها به‌عنوان یک برند ساده و با قابلیت ارتباط به آن توجه کنند؟

هویت برند شما باید بیان‌کننده ویژگی‌های بصری، احساسی و روانی ارزش‌های شرکت شما باشد. از طریق عناصر طراحی مانند لوگوها، فونت‌های سفارشی، طرح‌های رنگی و تایپوگرافی و همچنین عوامل دیگری مانند نام و پیام می‌توانید تصویر یک برند ثابت و به‌یادماندنی ایجاد کنید که شما را از رقبای خود متمایز می‌کند.

حال تصور کنید که این برند با ویژگی‌ها و پیام وب‌سایت شما اصلاً همخوانی نداشته باشد؟ به نظرتان چه اتفاقی می‌افتد؟ مشتریان با مشاهده برند شما به سراغ وب‌سایتتان خواهند آمد و ناگهان متوجه می‌شوند که اصلاً پیام وب‌سایت شما با هویت بصری برندتان هماهنگ نیست؟ مطمئن باشید که جا می‌خورند و به دلیل آن که نمی‌توانند به‌سرعت به خواسته خود دست پیدا کنند، وب‌سایت شما را ترک خواهند کرد؛ بنابراین لازم است تا هویت بصری برند خود را با عناصر طراحی سایت هماهنگ کنید تا در یکی از راه‌های جذب مشتریان به موفقیت نسبی برسید.

 اهمیت رنگ در طراحی وب

بررسی نکات مهم در هماهنگی طراحی سایت با هویت بصری برند

درحالی‌که هویت بصری برند و طراحی سایت نقش‌های متفاوتی را ایفا می‌کنند، یک کسب و کار آینده‌نگر باید به طور هماهنگ هر دو را برای ایجاد یک تجربه ثابت و متمایز در مشتری‌مداری ترکیب کند. با توجه به نکات زیر می‌توانید کارایی کسب و کار خود را افزایش دهید:

  • -          سازگاری

کلید موفقیت برندسازی و همچنین کلید یک وب‌سایت موفق، ایجاد یک تجربه ثابت و یکپارچه است. شما باید برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان خود در سراسر وب‌سایت و همه نقاط تماس برند خود یکپارچگی را حفظ کنید. حفظ این ثبات کار دشواری نیست، اما مستلزم درک برند است.

ابتدا، یک کیت برند با طرح‌های رنگی، حروف، اشکال، نسخه‌های لوگو و سایر تصاویر شرکتی بسازید که طراحان ممکن است در هنگام ساخت وب‌سایت از آن‌ها استفاده کنند. ثانیا، از هماهنگی بین همه این عناصر در طول روند طراحی اطمینان حاصل کنید. انتخاب رنگ نادرست یا تایپوگرافی نادرست ممکن است تجربه کاربری شما را کاهش دهد چرا که چشم انسان در شناسایی حتی کوچک‌ترین جزئیات مهارت بالایی دارد.

  • -          اهمیت رنگ در برندسازی و طراحی وب

هنگامی که پالت رنگ برند خود را تعیین کردید، آن را در وب‌سایت خود نیز به کار ببرید. با تنظیم یک رنگ اصلی به‌عنوان رنگ پایه برای وبسایت خود شروع کنید که می‌تواند رنگ اصلی برند شما یا یکی از آن‌ها در پالت رنگ باشد. هر رنگی را که انتخاب می‌کنید، از بابت این که رنگ اصلی برند شما در ذهن کاربران برجسته خواهد ماند، مطمئن شوید. یک راه موثر برای انجام این کار، اعمال عاقلانه رنگ در سرفصل‌ها، پس‌زمینه‌ها، دکمه‌های CTA و غیره است. استفاده مؤثر از رنگ‌ها و سایه‌های ظریف‌تر می‌تواند وب‌سایت شما را به جای پرت‌کردن حواس مشتریان، واضح و شفاف‌تر نشان دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ ها برای صفحه ورودی سایت

  • -          تایپوگرافی با استفاده از فونت برند

رنگ باید به طور اصولی و یکپارچه در سرتاسر وب‌سایت شما مورداستفاده قرار گیرد تا شخصیت برند شما را به وضوح نشان دهد. در اعمال فونت نیز شما باید همین‌گونه رفتار کنید. فونت نام تجاری شما می‌تواند بهترین انتخاب برای انتقال پیام باشد. یک فونت واضح و خوانا همراه با یک طرح رنگی مناسب می‌تواند خوانایی و در دسترس بودن محتوای شما را افزایش دهد و به کاربرانتان تجربه مثبتی خواهد داد. همچنین بهتر است در صورت نیاز به وزن و اندازه فونت، استایل‌های اضافی مانند برجسته یا کج بودن و سایر فونت‌های تزیینی توجه کنید.

هماهنگی بین محتوا و طراحی بصری سایت

  • -          استفاده استراتژیک از لوگو

لوگو اولین برداشتی است که مشتریان هنگام مواجهه با برند شما از آن می‌گیرند. طراحی لوگوی شما می‌تواند چشمگیر باشد؛ اما قرار دادن و استفاده اشتباه از آن در وب‌سایت شاید باعث سردرگمی کاربران شود. آیا تا به حال از خود سوال کرده‌اید که چرا  لوگو در سمت چپ وبسایت قرار دارد؟ پاسخ این است که اکثر کاربران به اطلاعات روی صفحه از چپ به راست و از بالا به پایین دسترسی دارند. قرار دادن لوگو در گوشه سمت چپ، آن را به اولین تصویری تبدیل می‌کند که خوانندگان ناخودآگاه با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

  • -          هماهنگی بین محتوا و طراحی بصری

محتوا و طراحی بصری دو جنبه از برندسازی و طراحی وب هستند که با هم کار می‌کنند تا یک وب‌سایت منسجم و مؤثر ایجاد شود که هویت و پیام‌های برند را منعکس کند. شما باید مطمئن شوید که عکس‌های وب‌سایت شما با محتوا هماهنگی دارند. در این باره می‌توانید به نکات زیر توجه داشته باشید:

-       محتوا و طراحی بصری را با هویت برند هماهنگ کنید.

-       یک معماری اطلاعاتی و ناوبری واضح و شهودی ایجاد کنید.

-       از سبک و قالبی منسجم استفاده کنید.

-       تعادل بین متن و عناصر بصری ایجاد کنید.

سخن پایانی

وب‌سایت، بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت بصری برند شما است و هماهنگی طراحی وب سایت با برند برای ایجاد یک حضور پیوسته و به‌یادماندنی در فضای مجازی و به صورت آنلاین، ضروری است. با پیروی از نکات و اصول ذکر شده در این مطلب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما ارزش‌ها، شخصیت و پیام‌های برند شما را به درستی منعکس می‌کند.

شرکت طراحی سایت 

  • 7
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر