چگونه ثبات را در طراحی سایت به کار ببریم

تاریخ انتشار خبر : 1397 اردیبهشت 16

چگونه ثبات را در طراحی سایت به کار ببریم

وب سایت ها دارای سبک های مختلف با عناصر مشابه هستند. اکثر طراحان حتی در مورد این ویژگی ها فکر نمی کنند. با طراحی یکپارچه، شما یاد خواهید گرفت رابطهایی ایجاد کنید که رفتارهای معمولی کاربر را تقویت کنند. طرح بندی شما اعتماد ایجاد می کند و الگوهای تکرار پذیر کاربران را آموزش می دهد و به آنها کمک می کند تا از طریق سایت شما خیلی سریعتر کار کنند. ادامه مقاله را از ایده پوبا همراهی کنید.

 

روش های ایجاد ثبات در طراحی یک وب سایت

طراحی برای انتظارات کاربر

اکثر کاربران انتظار دارند وبسایت ها به نحوی خاص کار کنند. این که باید به صورت عمودی حرکت کند، لینک ها قابل کلیک باشند. اینکه چطور این انتظارات را طراحی می کنید کاملا به شما بستگی دارد. اما هنگامی که شما برای یکپارچگی طراحی می کنید، می خواهید یک طراحی یکنواخت را در کل طرح حفظ کنید.

کاربران نمی خواهند فکر کنند، آنها فقط می خواهند اقدام کنند و نتایج را به دست آورند. طراحی یکپارچه به این امر کمک می کند. به جای کاربرانتان فکر کنید تا متوجه نیاز های آنان شوید.

چگونه می توانید یک صفحه وبلاگ برای تشویق به مطالعه طراحی کنید؟ در مورد یک فروشگاه تجارت الکترونیک برای تشویق به چک کردن چطور؟ کدام عناصر باید در هر صفحه سازگار باشد؟ درباره این سوالات فکر کنید و آن ها را در پروژه های خود به کار ببرید؛ این خط فکر همیشه به راه حل منجر می شود.

 

طراحی برای انتظارات کاربر

 

استفاده از ترکیب بصری در سایت

کاربران باید اطلاعات زیادی را  تنها از هدر دریابند، هدر باید در باره چیستی سایت توضیح دهد، طراحی خوب به تنهایی کافی نیست، متن ها باید با اندازه وفونت های متفاوت باشد. هدف ماندگاری است پس سبک های طرح بندی را تکرار کنید. این تکنیک یکپارچگی را ایجاد می کند و می تواند در چند صفحه یا صفحات اختصاصی کار کند.

هدف استفاده از عناصر مشابه در تمام صفحات اما با گرافیک متفاوت است. با تکرار سبک های خاص شما یک تم در سایتتان ایجاد می کیند که استفاده از سایت را برای کاربرانتان آسان می کند.

 

ثبات تجاری را در وب سایت حفظ کنید

برندینگ وب یک موضوع عمیق است و بیش از یک هویت ساده است.

ثبات تجاری را حفظ کنید

 

شما همچنین باید رنگ صفحه، بافت و آیکون ها و عناصر مربوط به نام تجاری را در نظر بگیرید. هیچ روش درست یا غلطی برای نام تجاری وجود ندارد، فقط برخی از راه ها هستند  که برای برخی از وب سایت ها بهتر عمل می کنند.       

همانطور که وب را مرور می کنید متوجه خواهید شد که تقریبا در همه سایتها هماهنگی وجود دارد. اما از آنجا که هر پروژه متفاوت است، قبل از طراحی هر چیزی نیاز به فکر کردن در مورد نیازهای کاربر دارید. یکی از چیزهایی که می توانید تضمین کنید این است که هر کاربر تنها یک تجربه مستمر را می خواهد. امیدواریم این نکات شما را در طراحی وب سایت تان راهنمایی کند.

 

شرکت طراحی سایت حرفه ای

 

  • 5
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر