مدیریت

مدیریت و ویرایش پروفایل گوگل بیزینس؛ از طریق موتور جستجوی گوگل

مدیریت و ویرایش پروفایل گوگل بیزینس؛ از طریق موتور جستجوی گوگل

تاریخ انتشار خبر : 1401 خرداد 25

مدیریت و ویرایش پروفایل گوگل بیزینس؛ از طریق موتور جستجوی گوگل

 

اگر کمتر از 100 لوکیشن در یک حساب کاربری دارید، می‌توانید پروفایل گوگل بیزینس خود را از طریق موتور جستجوی گوگل مدیریت کنید. چگونگی آن را اینجا می‌آموزید. ادعای مالکیت و بهینه سازی پروفایل گوگل بیزینس یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا به شرکت خود برای رسیدن به رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل کمک کنید. در سال گذشته، چند تغییر در برنامه فهرست محلی گوگل انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیریت پروفایل گوگل بیزینس به طور مستقیم از موتور جستجوی گوگل اشاره کرد.

مردم از سال 2017 توانستند پروفایل اکانت بیزینس خود را از طریق Google search مدیریت کنند. اما ویژگی‌ها و عملکرد مدیریت و ویرایش پروفایل اکانت‌های بیزینس در جستجوهای گوگل در چند ماه اخیر پیشرفت شگفت‌انگیزی داشت. با این حال، بسیاری از صاحبان مشاغل نمی‌دانند که این ویژگی، یک قابلیت است، یا در مورد نحوه استفاده از این روش جدید برای مدیریت پروفایل خود گیج شده اند.

این یک مشکل است. به این دلیل که گوگل می‌خواهد صاحبان مشاغل، Google search را به عنوان راهی برای مدیریت بیشتر پروفایل‌های گوگل بیزینس خود اتخاذ کنند. از آنجایی که اکثر کسب‌وکارهای دارای حساب کاربری گوگل بیزینس تنها یک مکان دارند، گوگل توصیه می‌کند موقعیت مکانی خود را به جای Business Profile Manager مستقیماً از Google search مدیریت کنند.

اگر اخیراً در بخش Business Profile Manager خود بوده اید، احتمالاً متوجه پیام آبی شده اید که شما را تشویق می‌کند تا پروفایل کسب و کار خود را مستقیماً از طریق جستجو مدیریت کنید. البته اگر بیش از 100 کسب و کار در یک حساب کاربری دارید، نمی‌توانید پروفایل‌های گوگل بیزینس را از طریق موتور جستجو مدیریت کنید. بنابراین باید آنها را به روش قدیمی و از طریق پروفایل تجاری گوگل مدیریت نمایید.

ویرایش پروفایل تجاری گوگل

هنگامی‌که پروفایل کسب‌وکار شما تأیید شد، می‌توانید پروفایل خود را مستقیماً از بخش جستجو گوگل مدیریت کنید؛ اما ممکن است ۱۴ روز طول بکشد تا این گزینه برای شما فعال شود. (امیدواریم Google زودتر این مشکل را برطرف کند تا کسب و کارهای تک مکان بتوانند بلافاصله پس از تأیید، مدیریت پروفایل خود را از Google search انجام دهند.) با این حال، می‌توانید از Business Profile Manager برای مدیریت پروفایل خود استفاده کنید تا زمانی که قادر به استفاده از Google search باشید.

 

چگونه شروع به مدیریت پروفایل گوگل بیزینس خود در Google search کنید؟

ما عاشق سهولت استفاده از مدیریت پروفایل‌های تجاری خود در پروفایل تجاری گوگل هستیم. اما گوگل تلاش می‌کند تا صاحبان مشاغل تک مکان به جای استفاده از Business Profile Manager برای مدیریت پروفایل خود از Google search استفاده کنند. اینجاست که دچار سردرگمی شده و نیاز به کمک خواهیم داشت.

برای شروع، مطمئن شوید که به حساب گوگل که برای مدیریت پروفایل تجاری خود استفاده می‌کنید وارد شده‌اید. در مرحله بعد، به Google بروید و نام دقیق بیزینس خود را جستجو کنید (ممکن است لازم باشد شهر خود را اضافه کنید)، یا همچنین می‌توانید «کسب و کار من» را جستجو کنید.

 ویرایش پروفایل بیزینس گوگل

اگر بیش از یک پروفایل دارید و باید یک پروفایل تجاری خاص را مدیریت کنید، روی مشاهده پروفایل کلیک کنید.

 ویرایش پروفایل گوگل

شما باید پنل اطلاعات شرکت خود را در سمت راست و بخش Business Profile management را در سمت چپ ببینید.

 پروفایل تجاری گوگل

در بخش مدیریت در جستجو، دو مورد اصلی را مشاهده خواهید کرد: منو و Chips.

 Business Profile management

منو به شما امکان می‌دهد تا عملکرد اصلی مدیریت پروفایل گوگل بیزینس خود را انجام دهید. اینجاست که می‌توانید بیشتر ویرایش‌های پروفایل خود انجام دهید، به‌روزرسانی‌ها و محصولات و خدمات را اضافه و سایر کارهایی که می‌خواهید، انجام دهید. همچنین می‌توانید هر گونه به روز رسانی و تغییراتی را که ممکن است Google در پروفایل شما ایجاد کند، ببینید. (بر اساس اطلاعاتی که به صورت آنلاین پیدا می‌کند یا از ویرایش‌های پیشنهادی کاربر به دست می‌آورد).

در اینجا به توضیحات مختصری در مورد هر بخش منو اشاره کرده‌ایم:

ویرایش پروفایل

آنچه شما می‌توانید انجام دهید:

  • ویرایش اطلاعات کسب و کارتان: ساعات کاری، اطلاعات تماس، آدرس وب سایت و سایر جزئیات.
  • محصولات و خدمات را اضافه و حذف کنید.
  • عکس‌ها و فیلم‌ها را آپلود کنید.

 Google Business Profile management

Promote یا ترویج

در اینجا می‌توانید اطلاعات پروفایل Google Business خود را بررسی کرده، عکس‌ اضافه کنید، یک URL کوتاه‌شده دریافت کرده تا از مشتریان نظر بخواهید، پست ایجاد کنید و موارد دیگر.

 Google Profile management

مشتریان

می‌توانید نظرات را ببینید و به آن‌ها پاسخ دهید، اطلاعات تماس‌های ورودی را ببینید، پیام‌ها را ببینید و به آن‌ها پاسخ دهید و به سؤالاتی که افراد در پرسش و پاسخ می‌پرسند، پاسخ دهید.

 مدیریت پروفایل بیزینس گوگل

Chips

شما ممکن است Chipهای مختلفی را در بخش مدیریت پروفایل کسب‌وکار خود ببنید. چیپ‌ها به شما امکان می‌دهند کارهای مختلفی را برای کمک به بهبود و بهینه‌سازی پروفایل خود انجام دهید. ممکن است چیپ‌های شما با دیگر صاحبان مشاغل متفاوت باشد. به چیپ‌های مختلفی که در دسترس شماست نگاه کرده و ببینید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. برای مثال، اگر روی چیپ «Add exterior photo» کلیک کنید، می‌توانید به راحتی عکسی از نمای بیرونی ویترین یا ساختمان اداری خود آپلود کنید.

از این تراشه‌ها برای به حداکثر رساندن و بهینه سازی پروفایل گوگل بیزینس خود استفاده کنید.

 مدیریت پروفایل تجاری گوگل

اگر Google اطلاعات پروفایل گوگل بیزینس شما را تغییر دهد چه می‌شود؟

گوگل اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری می‌کند:

  • منابع شخص ثالثی که با آنها قرارداد بسته اند.
  • ویرایش‌های پیشنهادی کاربر
  • هوش مصنوعی
  • سایر منابع آنلاین (به عنوان مثال، پایگاه‌های اطلاعاتی دولتی، فهرست‌های راهنمای آنلاین/سایت‌های استناد، وب‌سایت تجاری، اطلاعاتی که از افرادی دریافت می‌کند که به سؤالات «این مکان را بشناسید» پاسخ می‌دهند).

 ادیت پروفایل بیزینس گوگل

 

پروفایل گوگل

گوگل اغلب اطلاعات پروفایل تجاری شما را بررسی و آن را با آنچه به صورت آنلاین پیدا می‌کند، مقایسه می‌کند. اگر مغایرتی پیدا کند، ممکن است به این نتیجه برسد که اطلاعات شما نادرست است و اطلاعات پروفایل گوگل بیزینس شما را تغییر دهد.

اگر گوگل اطلاعات پروفایل حساب تجاری شما را تغییر دهد، ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما هشدار می‌دهد اطلاعات تغییر کرده است.

پروفایل بیزینس گوگل

سپس باید به Google search بروید و به قسمت‌های مختلف در بخش منوی پروفایل خود نگاهی بیندازید و به دنبال یک نقطه آبی بگردید. در آنجا خواهید دید که گوگل چه تغییراتی در پروفایل شما ایجاد کرده است.

پروفایل تجاری گوگل

اگر اطلاعات تغییر یافته، صحیح است، می‌توانید به سادگی روی لینک Accept کلیک کنید. اما اگر تغییرات اشتباه است، روی بخشی که می‌خواهید ویرایش کنید (یا تصحیح کنید) کلیک کرده و آیکون مداد را مشاهده کنید. با زدن آیکون مداد می‌توانید اطلاعات را ویرایش کنید. به یاد داشته باشید که در نهایت روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

مهم است که مرتباً پروفایل حساب تجاری خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ تغییر نادرستی در پروفایل شما ایجاد نشده است.

 

بهترین روش، مدیریت پروفایل از طریق موتور جستجو است.

بله، کمی سردرگمی برای یادگیری وجود دارد، اما هنگامی‌که به این رابط کاربری جدید عادت کردید، احتمالاً از سهولت استفاده و عملکرد آن لذت خواهید برد. ما همچنین انتظار داریم که گوگل به زودی ویژگی‌های بیشتری به این بخش اضافه کند.

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ

 

  • 33
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر