8

8 اشتباه طراحی وبسایت که در سال 2024 باید از آن اجتناب کنید!

8 اشتباه طراحی وبسایت که در سال 2024 باید از آن اجتناب کنید!

تاریخ انتشار خبر : 1403 اردیبهشت 24

8 اشتباه طراحی وبسایت که در سال 2024 باید از آن اجتناب کنید!

آیا می‌دانستید که 75 درصد از اعتبار وب سایت شما به طراحی آن مربوط است؟ وقتی اشتباهات طراحی وب سایت زیاد باشد، از نظر بازدیدکنندگان چندان قابل ‌اعتماد نخواهید بود. اگر در مراحل ابتدایی ساختن یک وب سایت هستید یا اینکه می‌خواهید وب سایت فعلی خود را به‌روز کنید، در نظر گرفتن برخی نکات به شما و کسب و کارتان کمک می‌کند تا از نظر کاربران برجسته شوید و بیشتر مورد توجه قرار بگیرید.

در این مطلب از شرکت طراحی سایت ایده پویا قصد داریم به بررسی رایج‌ترین اشتباهات طراحی بپردازیم و همچنین روش‌های عملی برای رفع یا اجتناب از این خطاها را بیان کنیم.

 

8 اشتباه رایج در طراحی وب سایت 2024

1-    عدم اولویت‌بندی قابلیت دسترسی 

اولین اشتباهی که ممکن است هنگام طراحی وب سایت مرتکب شوید، در نظر گرفتن قابلیت دسترسی به عنوان چاره‌اندیشی است. به گفته ماریا کلی، مدیر توسعه وب در تیم بازاریابی HubSpot، چهار خطای اصلی در مورد دسترسی وجود دارد که در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم:

  • کنتراست رنگ ناکافی
  • متن جایگزین برای تصاویر یا گرافیک وجود ندارد یا نامناسب است
  • ناکافی بودن نشانگرهای فوکوس بصری یا از بین رفتن آن‌ها
  • ایجاد نام‌ها یا برچسب‌های قابل دسترس و مرتبط با محتوا

بیایید هر کدام از موارد بالا را به طور دقیق‌تر بررسی کنیم. 

کنتراست رنگ ناکافی

کنتراست رنگ یک خطای دسترسی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. این اشتباه معمولا به این دلیل اتفاق می‌افتد که شرکت‌ها وب سایت‌هایی را می‌سازند که دارای پالت رنگی نام تجاری آن‌ها است و معمولا با طراحی قابل ‌دسترس ایجاد نمی‌شوند.

ماریا کلی می‌گوید: "وقتی ترکیب رنگی که در یک وب سایت استفاده می‌شود، فاقد کنتراست رنگ کافی بین رنگ‌های پس‌زمینه و پیش‌زمینه باشد، درک متن و آیکون‌ها بسیار دشوار خواهد بود. به‌ویژه برای افرادی که دارای اختلالات بینایی مانند کوررنگی هستند". طبق گزارش سالانه WebAIM 2022، در بیش از 80 درصد از صفحات اصلی، مشکلات کنتراست رنگ دیده شد. درباره اهمیت رنگ در طراحی سایت بیشتر بخوانید.

متن جایگزین وجود ندارد یا نامناسب است

بازدیدکنندگان سایتی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، به متن جایگزین تصویر برای توصیف آنچه که تصویر یا گرافیک منتقل می‌کند، تکیه دارند. اگر این متن از بین رفته باشد یا به اندازه کافی تصویر را توصیف نکند، خوانندگان از مطالعه سایت شما منصرف خواهند شد.

تصاویر بخشی از محتوای وب سایت شما هستند؛ بنابراین باید در مورد آن‌ها همان‌طوری عمل کنید که در مورد کپی وب سایت‌های سنتی عمل می‌کنید. چه اطلاعاتی با گنجاندن تصویر در صفحه شما منتقل می‌شود؟ مطمئن شوید متن جایگزینی که استفاده می‌کنید هم همین معنی را انتقال می‌دهد. 

نشانگرهای فوکوس بصری کافی نیست یا از دست رفته است

بدون نشانگرهای تمرکز بصری، بازدیدکنندگان نمی‌توانند سایت شما را با حداکثر پتانسیل خود تجربه کنند. کلی می‌گوید: "نشانگرهای فوکوس معمولا به صورت خطوط کلی پیرامون اجزای تعاملی مانند پیوندها و دکمه‌ها ظاهر می‌شوند. بسیار مهم است که یک نشانه بصری واضح از اینکه کدام عنصر در حال حاضر در صفحه فوکوس دارد، وجود داشته باشد. این امر به کاربران کمک می‌کند در حالی که با صفحه کلید در حال پیمایش هستند و صفحه را می‌بینند، دقیقا بدانند در کجای صفحه قرار دارند و انتظار آن‌ها هنگام تعامل با عنصر فعال صفحه چیست."

ایجاد نام‌ها یا برچسب‌های قابل ‌دسترس مرتبط با محتوا

اگر سایت شما اطلاعات را به صورت بصری منتقل می‌کند، مراقب کسانی که از فناوری‌های کمکی استفاده می‌کنند، باشید. کلی می‌گوید: "هنگام طراحی صفحات و اجزایی که اطلاعات را به صورت بصری منتقل می‌کنند، بهتر است این اطلاعات با برچسب‌های قابل دسترس به عنوان یک فناوری کمکی همراه باشد. "

به عنوان مثال، یک گرایش رایج در طراحی وب، اجزای کارت با دکمه "بیشتر بخوانید" یا پیوند در پایین هر کارت است. اطلاعات در مورد اینکه هر دکمه با کدام آیتم ارتباط دارد، به صورت بصری توسط طراحی منتقل می‌شود. با این حال، تشخیص این دکمه‌ها در صورتی که برچسب‌های قابل‌دسترس با جزئیات مربوط را نداشته باشند، برای صفحه‌خوان‌ها بسیار دشوار است. به‌عنوان مثال، "بیشتر درباره مرکز بازاریابی بخوانید"، معمولا دشوار است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم جذب بازدیدکننده به سایت

2-   فراموش کردن اهمیت طراحی واکنش‌گرا

در سه ماهه دوم سال 2022، دستگاه‌های تلفن همراه بیش از 58 درصد از ترافیک وب سایت جهانی را تشکیل می‌دادند. این آمار بدون در نظر گرفتن تبلت‌ها است. اگر پیمایش وب سایت شما در موبایل، به اندازه پیمایش روی صفحه دسکتاپ آسان نیست، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان خود را ناامید می‌کنید و نرخ پرش خود را افزایش می‌دهید. اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو بسیار بالاست.

امروزه کاربران بیش از هر زمان دیگری از دستگاه‌هایی مانند گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، یا حتی تلویزیون استفاده می‌کنند. اگر محتوای ما در هر یک از این وسایل ضعیف به نظر برسد، بازدیدکنندگان اعتمادشان را از دست می‌دهند و روی سایت کلیک می‌کنند. 

 

3-  به خطر انداختن تجربه کاربر برای زیبایی‌شناسی

یکی از اشتباهات طراحی وب سایت که در چند سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است، اولویت دادن به زیبایی‌شناسی نسبت به عملکرد است. با اینکه امروزه اکثر سایت‌ها و رسانه‌ها تلاش می‌کنند، با طراحی‌های جدید نسبت به رقبای خود برتری بگیرند؛ اما استفاده بیش از حد از طراحی و عناصر گرافیکی، حواس کاربران را پرت می‌کند و باعث دوری آن‌ها از هدف واقعی وب سایت می‌شود.

طبق مطلبی که سرجیو مارتینز، مدیر تجربه طراحی، در HubSpot به اشتراک گذاشته است، این موضوع خود را به اشکال مختلفی نشان می‌دهد. " از گرایش‌های طراحی که ارزش پیشنهادی برندها را کمرنگ می‌کند تا استفاده بیش از حد از انیمیشن، محتوا و گرافیک‌های سنگین که فقط به زیبایی‌شناسی توجه دارند و کاملا بی‌فایده هستند. البته این گفته بدین معنا نیست که باید سبک مینیمالیستی یا نوبروتالیسم را در طراحی سایت در نظر بگیرید. بلکه باید در این زمینه تعادل داشته و به عملکرد سایت هم توجه داشته باشید."

بیشتر بخوانید: بهینه سازی تجربه کاربر UX

 

4-   عدم  سرمایه‌گذاری در سفارشی‌سازی

فرض کنید در مرکز شهر قدم می‌زنید و از کنار یک فروشگاه لباس با ویترینی خلاقانه و جذاب رد می‌شوید. در این فروشگاه انواع و اقسام لباس به فروش می‌رسد. حال از کنار مغازه‌ای رد می‌شوید که فقط چند تکه لباس بر تن مانکن‌ها در ویترین قرار دارد. قطعا چیزی توجه شما را جلب نمی‌کند.

وب سایت خود را به عنوان ویترین فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود در نظر بگیرید. این وب سایت باید نشان‌دهنده برند شما باشد و شرکت شما را منحصر به‌فرد نشان دهد. یکی از مهم‌ترین اشتباهات طراحی وب سایت، انتخاب یک قالب تکراری و سفارشی نکردن آن است.

بهترین شرکت طراحی وب

 

5-   استفاده از ویژگی‌هایی که تبدیل نمی‌شوند

یکی دیگر از خطاهای رایج، استفاده از ویژگی‌های ناکارآمد است. یک عنصر هر چقدر هم که از نظر بصری جذاب باشد، اولویت اصلی اثربخشی آن عنصر در وب سایت شما است. به گفته لیندسی دربی: "یک اشتباه رایج دیگر، تکیه بر گردونه چرخشی برای نمایش چند قطعه محتوا در یک سطح است. طبق تحقیقات انجام‌شده، اغلب کاربران با گردونه‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند. به‌‌ویژه در تلفن همراه که هزینه تعامل بالا است."

 

6-   نداشتن سلسله مراتب

آیا تا به حال پیش آمده که از یک وب سایت بازدید کنید؛ اما متوجه نشوید که باید تمرکز خود را روی چه چیزی بگذارید؟ اگر چنین است، احتمالا در سایتی قرار گرفته اید که سلسله مراتب ندارد. لندری می‌گوید: "درست مانند یک روزنامه که از عناوین و زیرعنوان‌ها برای نشان دادن اهمیت مطالب استفاده می‌کند، تایپوگرافی وب سایت شما نیز چنین است.

داشتن نظم در وب سایت شما، علاوه بر جنبه زیبایی و جذابیتی که دارد، بسیار کاربردی به حساب می‌آید." مارتینز می‌گوید: "سازمان‌دهی عناصر وب سایت، به سایت شما ساختار منسجمی می‌دهد و موجب می‌شود تا کاربران دقیقا بدانند، چه کاری قرار است در سایت شما انجام دهند و هدف اصلی آن‌ها چیست."

البته رفع چنین اشکالاتی زیاد ساده به نظر نمی‌رسد. به خصوص در مواردی که شرکت شما مخاطبان زیادی و با اهداف متفاوت دارد. با این حال، به گفته مارتینز، بهتر است این کار را انجام دهید. زیرا این مسئله به طور چشمگیری می‌تواند بر نحوه تجربه کاربران سایت شما تاثیرگذار باشد. مارتینز می‌گوید:" نبود سلسله ‌مراتب، کاربران را گمراه می‌کند و آن‌ها را از رسیدن به اهدافشان باز می‌دارد."

 

7-  ناوبری نامشخص

ناوبری مشخص و واضح در سایت، برای بهبود تجربه کاربران از حضور در سایت بسیار اهمیت دارد. به گفته دویا پینزون: "هرچه‌ کسب‌وکارها بیشتر در دنیای دیجیتال قرار می‌گیرند، محتوای وب سایت شلوغ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود؛ بنابراین داشتن یک ناوبری واضح و یکپارچگی در نقاط تماس متعدد و سفرهای کاربر، انتقال آرام از نخستین بازدیدکننده به طرفدار را تضمین می‌کند."

بیشتر بخوانید: دلیل اهمیت ناوبری در طراحی سایت

 

8-  عدم ارتباط موثر با هدف کسب و کار شما

هنگامی که بازدیدکنندگان وارد وب سایت شما می‌شوند، باید بتوانند تصویر واضحی از آنچه شرکت شما انجام می‌دهد را دریافت کنند. اگر آن تصویر کمی ابهام داشته باشد، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان سایت شما را رها خواهند کرد.

لندری می گوید: "اولین کاری که یک بازدیدکننده وب سایت هنگام بارگذاری سایت شما انجام می‌دهد این است که مشخص کند آیا محتوای سایت شما با هدفی که او در ذهن دارد یکی است یا خیر؟ آیا سایت شما به وضوح نشان می‌دهد که چه محصول یا خدماتی را ارائه می دهد؟" 

وب سایت شما باید به گونه‌ای باشد که اعتبار کسب و کار شما را افزایش دهد. اگر این وب سایت هدف کسب‌وکار شما را بیان نمی‌کند و از نظر بازدیدکنندگان مورد‌تایید نیست، احتمالا باید طراحی مجدد وب سایت را در برنامه خود قرار دهید. 

 

چگونه اشتباهات رایج طراحی وب سایت را برطرف کنیم؟

تا اینجا رایج‌ترین اشتباهات طراحی وب سایت را بررسی کردیم. اکنون بیایید در مورد چگونگی رفع آن‌ها بحث کنیم. نگران نباشید: آگاهی نیمی از نبرد است. اکنون که می‌دانید از چه مواردی باید دوری کنید،  شروع به طراحی سایتی نمایید که بهترین شیوه‌های طراحی وب سایت را ارائه می‌دهد:

1-    دسترسی را اولویت اصلی خود قرار دهید

کلی می‌گوید: " منظور از دسترسی به وب، در دسترس قرار دادن وب سایت‌ها و اطلاعات موجود در آن‌ها برای همه افراد است؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که هنگام طراحی وب سایت‌ها درست عمل کنید. زمانی که اشتباهات رایج در دسترسی را در طراحی وب سایت مرتکب می‌شویم، برای میلیون‌ها نفری که با نوعی معلولیت زندگی می‌کنند، مانع ایجاد می‌کنیم.

حتی اگر سایت شما بسیار شگفت‌انگیز و منحصر به‌فرد به نظر برسد؛ اما محتوای برای بخشی از بازدیدکنندگان قابل دسترسی نباشد، پتانسیل کامل خود را برای برآورده ساختن اهداف و نیازهای تجاری شما برآورده نخواهد کرد. در ادامه چند راه عملی برای رفع مشکلات دسترسی طراحی بیان می‌کنیم: 

ایجاد پرسونای کاربر متناسب با نیازهای مختلف کاربر

مطمئن شوید پرسونای شما دربرگیرنده است و در طراحی سایت شما می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. کلی می‌گوید: " هنگام طراحی وب سایت‌ها، یکی از اولین گام‌ها ایجاد شخصیت‌های کاربر است که به کاربران این اطمینان را می‌دهد با مراجعه به این سایت، نیازهای مختلف آن‌ها برآورده خواهد شد. اطمینان از اینکه شخصیت‌های شما توانایی‌های مختلف را شامل می‌شوند، یکی از راه‌هایی است که تضمین می‌کند در تمام مراحل پروژه دسترسی را در نظر می‌گیرید."

خود را در مورد بهترین شیوه‌های دسترسی آموزش دهید

تا آنجایی که می‌توانید، درباره بهترین شیوه‌های دسترسی اطلاعات کسب کنید و هنگام کار بر روی پروژه‌های مختلف، آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. کلی می‌گوید: " مجموعه‌ای از منابع، چک‌لیست‌ها و راهنمایی‌ها برای نحوه طراحی، ساخت و آزمایش  وب سایت‌ها برای طراحی وجود دارد."شما برای ایجاد یک سایت قابل دسترس می‌توانید با بررسی چک‌لیست ما شروع کنید و یا اجرای پروژه خود را به ما بسپارید.

 

2-   مطمئن شوید که وب سایت شما دارای طراحی ریسپانسیو است 

با طراحی وب ریسپانسیو، دیگر اهمیتی ندارد که بازدیدکنندگان چگونه به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. آن‌ها در هر صورت تجربه‌ یکپارچه‌ای خواهند داشت. خوشبختانه، ساختن یک وب سایت واکنش‌گرا آنقدرها که به نظر می‌رسد دشوار نیست. در صورتی که از یک سیستم مدیریت محتوا مانند سیستم وردپرس استفاده می‌کنید، حتی می‌توانید از قالب‌های سازگار با موبایل نیز استفاده نمایید. 

دویا پینزون می‌گوید: "به مهم‌ترین اطلاعاتی که می‌خواهید بازدیدکنندگان از صفحه حذف کنند، فکر کنید. سپس در نظر بگیرید که این اطلاعات در بزرگترین و کوچک‌ترین صفحه ممکن چگونه به نظر می‌رسند. هدف اصلی این است که مطمئن شوید بدون توجه به دستگاه، بازدیدکنندگان درک یکسانی از محتوای شما خواهند داشت."

 

3-  جذابیت زیبایی شناختی را با تجربه کاربری یکپارچه متعادل کنید

حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که وقتی یک وب سایت زیبایی‌شناسی را در اولویت و عملکرد را در درجه دوم قرار می‌دهد، چه اتفاقی میافتد؟ در یک وب سایت موفق، این امکان وجود دارد که جذابیت بصری با یک تجربه کاربری یکپارچه متعادل شود تا به بازدیدکنندگان اجازه دهد در صفحات حرکت کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. 

به گفته مارتینز، دستیابی به این امر اساسا به ارتباط و همسویی موثر تیمی بستگی دارد. مارتینز می‌گوید: "تیم‌های طراحی باید به استراتژی وفادار بمانند و مطمئن شوند که طراحی از اهداف اصلی کاربران پشتیبانی می‌کند و هماهنگی خوبی با تیم‌های توسعه، محتوا و SEO وجود دارد."

 

4-   در مورد طراحی سایت اطلاعات کافی داشته باشید و از خلاقیت نترسید 

فقط به این دلیل که وب سایت‌های زیادی را با طراحی یا طرح‌بندی خاص می‌بینید، بدین معنی نیست که شما نیز باید از چنین روشی دربی در مورد منطقه زیر ناوبری می‌گوید: "درباره چیزی که باید در این نقطه بسیار ارزشمند قرار گیرد، خیلی فکر کنید.

از خود سوالاتی در مورد اهدافتان و اینکه چه چیزی برای این مکان مناسب‌تر است، بپرسید. آیا تصویرسازی مناسب‌تر است یا اینکه فقط جنبه تزئینی داشته باشد؟ آیا طرح‌بندی شما به گونه‌ای تنظیم شده که کاربر را به خواندن تشویق کند؟ آیا مطلب جالبی وجود دارد که توجه مخاطب برای چند ثانیه جلب شود؟

در صورتی که این بخش مناسب نباشد، کاربران این بخش‌های مهم را رد می‌کنند و بیشتر به دنبال این هستند که به محتواهای معنادار پایین‌تر سر بزنند. پس این فرصت را از دست ندهید. چرا که اغلب طراحان وب و بازاریابان، با ارزش ترین‌CTA های خود را در بنر بالا قرار می‌دهند. 

از طرف دیگر، ممکن است تصمیم بگیرید که طرح‌بندی سایت خود را به کلی تغییر دهید؛ بنابراین تصویری در زیر‌پیمایش نمایش داده نمی‌شود. بیش از 70 درصد از کسب و کارها روی طراحی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از رقبای خود متمایز شوند. بنابراین از انجام کاری که تا به حال هیچ شخص دیگری در صنعت شما نکرده است، هراس نداشته باشید.

بزرگترین شرکت طراحی سایت ایران

 

5-   اطلاعات مهم را در قسمت‌هایی که نرخ تبدیل کمی دارد، قرار ندهید

اگر می‌دانید که یک ویژگی تبدیل نمی‌شود یا بازدیدکنندگان به آن توجهی ندارند، آن اطلاعات را در آنجا قرار ندهید. (بهتر است به طور کلی آن را حذف کنید.) اگر وب سایت شرکت شما دارای کاروسل carousel است، اطمینان حاصل کنید که بهترین روش‌ها را در نظر می‌گیرید.

دربی می‌گوید: "چند چیز مهم که می‌توان در مورد تجربه کاروسل بهبود داد، استفاده از کنترل‌های قابل‌مشاهده، محدود کردن تعداد اسلایدها و اولویت قرار دادن مهم‌ترین اطلاعات است.

 

6-   مطمئن شوید که سایت شما دارای سلسله مراتب است

بدون سلسله مراتب، وب سایت شما بسیار پیچیده و گیج‌کننده خواهد بود و هضم آن برای خواننده دشوار است. این در حالی است که با وجود یک سلسله مراتب، بازدیدکنندگان کاملا می‌دانند کجا را ببینند و چه چیزی را بخوانند. خوشبختانه، چند راه‌حل سریع وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید یک سلسله مراتب در وب سایت خود پیاده‌سازی کنید. برای دستیابی به برخی ایده ها، باید بعضی از خدمات طراحی وب سایت را که در معماری سلسله مراتبی در طراحی وب مدرن تخصص دارند، جستجو نمایید.

 لندری می‌گوید: "حتما از تگ‌ها و اندازه‌های سرفصل HTML استفاده کنید تا اهمیت نسبی هر خط متن را به کاربران خود اطلاع دهید.

مارتینز اضافه می‌کند: "برای جلوگیری از این اشتباهات، توجه به سه ویژگی اصلی زیر حیاتی است:

·         مقیاس (استفاده از تفاوت اندازه)

·        تعادل (توزیع عناصر بصری)

·        ترکیب (عناصر سازماندهی)

 برای ایجاد یک ساختار منسجم، موارد بالا را در نظر داشته باشید.

7-  مطمئن شوید که ناوبری سایت شما بصری است

اگر سایت شما در ناوبری دچار مشکل باشد، احتمالا آن را در نرخ پرش سایت خود مشاهده می‌کنید. ناوبری کارآمد، به عنوان یک ابزار ضروری برای یک تجربه کاربری یکپارچه به حساب می‌آید. 

مارتینز می‌گوید: "ناوبری بصری، تجربه کاربری را روان و از سفر کاربر پشتیبانی می‌کند تا اطلاعات به آسانی پیدا شوند یا راهی برای بازگشت به نقطه‌ای خاص ارائه گردد. برای تضمین این امر، تیم‌ها باید سطوح پیمایش (در حالت ایده‌آل بیشتر از سه) و نحوه پیوند صفحات در سطوح مختلف به سطح صفحات والد خود را تعریف کنند. علاوه بر این، از برچسب‌گذاری صحیح استفاده کنید تا درک اینکه که پیمایش در اندازه‌های مختلف صفحه کار می‌کند، برای تمام کاربران آسان شود. زیرا هر کاربری رفتار متفاوتی خواهد داشت."

 

8-  اطمینان حاصل کنید که هدف تجاری خود را از طریق طراحی و کپی منتقل می‌کنید 

برای رسیدن به اهداف تجاری خود، از عناصر کپی و بصری جذاب استفاده کنید. قبل از آغاز به کار، از خود بپرسید که هدف وب سایت شما چیست؟ آیا می‌خواهید یک سایت تجارت الکترونیک ایجاد کنید که بازدیدکنندگان اقلامی را از شرکت شما خریداری کنند؟ یا اینکه هدف اصلی وب سایت شما، اطلاع‌رسانی از خدماتی است که تیم شما ارائه می‌دهد؟ در هر صورت معین کنید که رسالت وب سایت شما چیست؟

پس از آن، هر ویژگی و عناصر کپی که به سایت اضافه می‌کنید، باید شما را به این هدف نزدیک کند. در این میان ممکن است به استفاده از خدمات فناوری اطلاعات برای کسب و کار خود نیاز داشته باشید تا تعامل مخاطبان خود را به حداکثر برسانید.

جمع بندی

مطمئنا با اجتناب از اشتباهات رایج طراحی وب سایت، اعتبار سایت خود را افزایش می‌دهید و تجربه‌ای را به بازدیدکنندگان ارائه خواهید داد که آن‌ها را ترغیب می‌کند دوباره به سایت شما بازگردند. 

مارتینز می‌گوید: "طراحی وب مانند یک ورزش تیمی است و به یک رویکرد دایره‌ای نیاز دارد تا هماهنگی خوبی بین تیم‌ها، سهامداران و دانش کاربر برقرار شود. قطعا هیچ راهی بهتر از آزمایش و تکرار، در تحقیقات کاربر و تست قابلیت استفاده، برای اطمینان از حرکت وب سایت شما در مسیر درست وجود ندارد."

افزایش رتبه سایت در گوگل

  • 24
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر